Ondersteuning voor besturen en ondernemingsraden

een ambtelijk secretaris inhuren voor de OR

Maak kennis met de ambtelijk secretarissen van ABCS, de steun en toeverlaat van besturen en ondernemingsraden. Onze professionals beschikken over een ongekend organisatorisch talent. Ze weten wat er speelt in de organisatie en zijn rasechte ‘verbinders’. Dankzij hun optimale en efficiënte ondersteuning kunnen OR-leden zich bezighouden op de belangrijke zaken binnen de raad.

Waarom een ambtelijk secretaris
van ABCS?

De ambtelijk secretaris is bijna een alleskunner op het gebied van medezeggenschap en groepsbegeleiding. Naast de organisatorische en beleidsondersteunende taken is de ambtelijk secretaris steeds vaker een netwerker, regisseur, coach, verbinder, motivator én trainer-on-the-job. Het aanstellen van een ambtelijk secretaris als professioneel ondersteuner kent diverse voordelen. De werkzaamheden van de OR worden beter gestructureerd en informatie wordt inzichtelijker en beter hanteerbaar. Dit komt vooral van pas wanneer het beroep op de OR zwaarder wordt door complexere onderwerpen en meer advies- en instemmingsverzoeken.

Aansluiting bij VASMO

ABCS is aangesloten bij VASMO, een beroepsvereniging en netwerk voor ambtelijk secretarissen in Nederland. VASMO staat voor Vereniging van Ambtelijk Secretarissen van Medezeggenschapsorganen. Hier zijn ruim 500 ambtelijk secretarissen bij aangesloten. De ambtelijk secretarissen van ABCS voldoen aan de kwaliteitseisen en profielen die zijn opgesteld door de VASMO. Onze ambtelijk secretarissen zijn inhoudelijk deskundig, ervaren en hebben oog voor de mensen in en de cultuur van de organisatie.

Voor tijdelijk én vast

De ambtelijk secretarissen van ABCS zijn inzetbaar voor tijdelijke (interim)opdrachten, maar ook voor langlopende projecten. Wij bewegen mee met de wensen en ideeën van de OR, die na verkiezingen mogelijk veranderen. Onze ambtelijk secretarissen werken zelfstandig, maar zorgen uiteraard voor voldoende binding en borging. Meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

Ontdek de diensten van ABCS

WAT WIJ VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN

  • Secretariële ondersteuning

    De ambtelijk secretaris bereidt de door de OR uit te brengen adviezen, instemmingszaken en initiatiefvoorstellen voor. Voert correspondentie, werkt nota’s en stukken uit. De ambtelijk secretaris organiseert en coördineert verkiezingen. Vanzelfsprekend hebben onze ambtelijk secretarissen kennis van de WOR, maar ook van analysemodellen, vergadertechnieken en meer. Veel meer! Onze medewerkers zijn de spin in het web en zorgen dat zaken op rolletjes lopen, zodat de OR-leden zich kunnen focussen.

  • Vergaderingen en overleggen

    Onze ambtelijk secretarissen plannen en organiseren OR-vergaderingen, overlegvergaderingen en commissievergaderingen. Ze dragen zorg voor de vergaderlocaties, vergaderfaciliteiten, hulpmiddelen en uitnodigingen. Uiteraard stellen onze professionals de (concept)agenda voor vergadering op en zorgen ze voor een juiste verslaglegging, documentatie én archivering. En helemaal prettig: de ambtelijk secretarissen stellen actie- en besluitlijsten op en bewaken deze, zodat de voortang geborgd blijft.

  • Elonique Dalhuisen

    Oprichter

    Angelien van der Zanden

    Office Professional

    Esther Kiestra

    Office Professional

    Dilianne van Nistelrooij

    Projectondersteuner

    Linda Kosdi

    Office Proffessional

    Famke Linnartz

    Office Professional

    Merel Verheul

    Projectmanager

    Angela de Best

    Office Professional

    Marilou Linders

    Marketing Manager

    Talitha van Halen

    Management Assistente

    Nanda Thijsen

    Receptioniste

    Ellen Jansen

    Receptioniste

    Sanne Moolhuijzen

    Receptioniste

    Mariska Nieuwenhuizen

    Receptioniste

    Teddie Bos

    Receptioniste

    Carin de Reuver

    Facility Assistant

    Maak kennis met onze
    zeer ervaren professionals

    Deskundig en gespecialiseerd

    Vertrouw op de diensten van ABCS! Je kent ze wel: duizendpoten die kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, die aan een half woord genoeg hebben, die zich snel aanpassen en – nóg belangrijker – die bij jou passen. Onze professionals laten je kennismaken met de ongekende mogelijkheden!

  • Beleidszaken

    Ondersteuning nodig bij beleidszaken? Onze ambtelijk secretarissen ondersteunen en adviseren de voorzitter en het dagelijks bestuur bij uiteenlopende beleidszaken. Ze bewaken de naleving van procedures en wetgeving. Ze bereiden samenvattende en beleidsvoorbereidende notities voor én ze begeleiden bij onder andere advies- en instemmingsaanvragen. Daarnaast signaleren en agenderen onze toppers medezeggenschaps-gerelateerde ontwikkelingen binnen én buiten de organisatie. Uiteraard binnen de gestelde kaders van de ondernemingsraad.

  • Communicatie & PR

    Goede informatievoorziening is erg belangrijk. De ambtelijk secretaris stelt nieuwsbrieven op, onderhoudt socialmedia-accounts, stelt jaarplannen op en zorgt voor goede en duidelijke communicatie met de achterban. In een aansprekende én moderne vorm. Een vorm die past bij de tijd van nu.

Wij leveren

Ons fundamentele doel is om volledige klanttevredenheid te bieden. We streven ernaar om toegevoegde waarde te bieden aan elk project waaraan we werken, en we werken ijverig om in elke fase van het proces aan de verwachtingen van de klant te voldoen. We leveren uitzonderlijke resultaten op tijd, elke keer weer. Zelfs de meest ambitieuze tijdlijnen zijn haalbaar met ABCS.

“Wij hebben alle vertrouwen in de denkers én doeners van ABCS”

- Huismerk Energie

Waarom ABCS een meerwaarde is

De drie voordelen van ABCS

  • Voor korte termijn
    of lange periode inzetbaar

  • Een unieke poule met
    vaste, ervaren krachten

  • Bij jou op locatie-
    of op afstand inzetbaar

Appointments

Benieuwd wat onze professionele services voor jou kunnen betekenen?

Plan direct een afspraak. Je krijgt binnen 24 uur een passend advies of antwoord op jouw vraag.

Of neem contact op via: +31 (0)486 47 77 77